اثر گیاه پیچ امین الدوله بر کاهش آلودگی هوا

اثر گیاهان بر کاهش آلودگی هوا,تاثیر گیاهان بر هوای شهر,

  محققان هلندی با بررسی توانایی جذب ذرات معلق و گازهای خطرناک موجود در مناطق شهری توسط برخی از گیاهان دریافتند که بعضی از گونه‌های پیچک و چمن قادر به جذب 40 تا 60 درصد آلودگی هستند. همچنین

نقشه سایت

خانه
خوراک
پایان نامه آب و هواشناسی

پایان نامه رشته آب و هواشناسی

دانلود پایان نامه با موضوع تحلیل سینوپتیک سیلاب... برای دانلود به توضیحات بروید
قیمت : 4500 تومان
پاورپوینت النینو

پاورپوینت ال نینو

شامل 30 اسلاید، دارای قالب ساده و زیبا به همراه تصاویر مختلف در تمام صفحات... برای دانلود، روی توضیحات کلیک کنید
قیمت : 3500 تومان

آمار

    آمار مطالب
    کل مطالب : 238 کل نظرات : 4 آمار کاربران
    افراد آنلاین : 3 تعداد اعضا : 5 آمار بازدید
    بازدید امروز : 97 بازدید دیروز : 69 ورودی امروز گوگل : 7 ورودی گوگل دیروز : 5 آي پي امروز : 60 آي پي ديروز : 59 بازدید هفته : 397 بازدید ماه : 887 بازدید سال : 15,498 بازدید کلی : 209,854 اطلاعات شما
    آی پی : 3.145.88.130 مرورگر : Safari 5.1 سیستم عامل : امروز : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403

    آرشیو

    امکانات جانبی

    تبلیغات

    آپلود عکس

    اثر گیاه پیچ امین الدوله بر کاهش آلودگی هوا

     

    محققان هلندی با بررسی توانایی جذب ذرات معلق و گازهای خطرناک موجود در مناطق شهری توسط برخی از گیاهان دریافتند که بعضی از گونه‌های پیچک و چمن قادر به جذب 40 تا 60 درصد آلودگی هستند. همچنین یک گونه کمتر شناخته شده موسوم به گیاه honeysuckle که در ایران پیچ امین‌الدوله شناخته می‌شود توانایی جذب به نسبت بالایی از آلودگی هوا را دارد.

    گیاه یا بوته پیچ امین‌الدوله در حالت طبیعی دارای کرک‌های فراوانی در ساقه و برگ است که این گیاه تشنه کربن را قادر می‌سازد تا در شرایط آلوده ذرات معلق را بهتر جذب کند. 

    محققان دو موسسه AMS Institute و Wageningen UR با تجربه کافی در مورد تکثیر و پرورش انواع گل‌ وگیاه این‌بار با فناوری مهندسی ژنتیک و به منظور افزایش توانایی جذب ذرات معلق موجود در هوا، تراکم پرزها یا موهای ریز این گیاه را افزایش دادند.

    در این پروژه که به صورت آزمایشی در حال اجرا است بوته‌های پیچ امین‌الدوله را در محفظه‌های شیشه‌ای فیلتردار در نقاط آلوده شهر آمستردام قرار می‌دهند تا تاثیر آنها در کاهش آلودگی در یک محدوده زمانی مورد بررسی قرار گیرد.

     

    منبع: ایسنا


    کد امنیتی رفرش